Det här med smink

I gymnasiet sminkade jag mig varje dag. Jag kunde knappt gå ut utan att ha sminkat mig. Dessutom var jag rockgothare, så mitt smink bestod av väldigt markerade ögon och gärna så vit hy som möjligt, allt för att få den där vampyrlooken. När gymnasiet var över så hade jag funderingar på att gå en sån där sminkkurs och bli make up-artist/stylist. Tittade till och med på en make up artist-utbildning som gav en master i smink och mask, vilket innebär att jag hade kunnat arbeta för film eller teater. Men eftersom de utbildningarna är privata skolor så kostade de multum och var inte heller csn-berättigade så det hade jag aldrig råd med. Men så gick några år och jag slutade med smink. Nästan helt. Hade bara smink vid speciella tillfällen och det var inte ofta. Och så har det varit fram tills nyligen.
Jag har hittat tillbaka till mitt sminkintresse. Kanske inte så pass att jag vill utbilda mig till make up-artist men ändå så pass att jag vill lära mig mer. Youtube är en guldgruva när det kommer till make up tutorials. Så där kan jag tänka mig att jag kommer lära mig en hel del, även om jag redan kan grunderna.
 
Idag inhandlade jag lite nytt smink på Kicks här i stan. Det ska bli spännande att testa.
 
Jag handlade hem Bare Minerals Get Started Complexion Kit som innehåller Primer, Foundation, Enhancer samt Finisher. Vad det är kommer jag förhoppningsvis berätta mer om i ett annat inlägg (hoppas inte på för mycket dock, XD). Sen köpte jag ögonskuggspallet The Nudes från Maybelline New York för att försöka testa mig fram till en every day-look, men även till lite festligare tillfällen.
 
Jag tänkte försöka inhandla lite nya sminkborstar också.  
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

therainbowpad.blogg.se

Mitt liv som 30-åring.

RSS 2.0